top of page

Testimonials

How did you feel right after your first day as an English teacher in a classroom? What is the most meaningful lesson you have learnt from your practicum experience? What is the biggest difficulty a teacher has to face in the classroom? What drew your attention the most in the English classes you have observed?

 

The above questions guide the publications in this section. They are experience reports developed by English teachers in training involved in activities at Colégio de Aplicação da UFRGS. The aims of the teachers' experience reports are: 1) to promote self-reflection of teachers in training about their own experience; 2) to inform the practice of future trainees; 3) to create a network of English teachers who talk, reflect and learn from each other.

Como você se sentiu ao sair do seu primeiro dia como professor de inglês em uma sala de aula? Qual aprendizado você considera mais significativo na sua experiência como professor estagiário? Quais as maiores dificuldades que você acredita que um professor precisa enfrentar em sala de aula? O que chamou mais a sua atenção nas aulas de inglês que você observou?

São perguntas como essas que norteiam as publicações desta seção. Trata-se de relatos de experiência elaborados por professores de inglês em formação envolvidos em atividades no Colégio de Aplicação da UFRGS. Os relatos de experiência desses professores têm por objetivos: 1) promover a autorreflexão de professores em formação sobre suas próprias práticas; 2) informar a prática de futuros estagiários; 3) criar uma rede de professores de inglês que dialogam, refletem e aprendem uns com os outros.

balaca.png
bottom of page